Svigermors Iskake

Forrige helg smakte jeg en deilig iskake hos svigermor. Så da måtte jeg bare prøve å lage den jeg også. Jeg la på en bunn med oreo kjeks.

Bunn :
50 gram smelta smør
1 pk oreo kjeks

– knus kjeksen og bland med det smelta smøret. Dekk en 26 cm form med blandingen.

Iskake :
3 dl fløte
1 ss sukker
1 naturell ost
3 eggeplommer
3 eggehviter
2,5 dl sukker

– Pisk fløte og 1 ss sukker til krem.
– Pisk naturell osten og eggeplommene til det blir luftig.
– Pisk eggehvitene og sukker til det blir luftig marengs.
– Bland alt godt sammen og hell over oreo bunnen. Frys!!!

Jeg pynta med litt nonstop og sjokoladesaus som stivner 🙂

2 kommentarer
    1. du fortsetter bare å stige på vennesla topplista, og det er helt fortjent ! jeg elsker bloggen din, og den blir flittig brukt når jeg trenger noen nye gode oppskrifter ! stå på, og fortsett denne fine bloggen ! 😀

    2. Så koselig å høre 🙂 Har ikke noe veldig mål med bloggen annet enn å “dokumentere” det jeg lager og “spare” på oppskifter som jeg liker. Men det er jo bare kjempegøy at noen kan få glede av den :o) Så nå ble jeg bare kjempeglad! Tusen takk Tina 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg