Lage Baby sneakers med Jem Cutters

Jeg kjøpte utstikker sett på ebay til baby sneakers fra Jem Cutters. Instruksjonen som fulgte med synes jeg personlig var vanskelig å forstå og ikke fant jeg noe på nettet heller. Så da har jeg prøvd meg fram og tenkte at jeg da kan lage en “how to”.

Jem cutters : (Trykk på navnet og produktet dukker frem på ebay) 

Begynn med sålen. Jeg brukte sort fondant. Kjevle ut fondanten. og trykk ut 2 såler.

Husk å snu den ene slik at du får en fot av hver 🙂 Sett dem til tørk i frysen.

 Kjevle ut ønsket farge fondant og trykk ut “tunga” på skoen.

Fest den til sålen. Ta den runde siden kant i kant med den runde fronten på sålen.
Bruk litt vann eller spiselig lim til å feste med. Legg litt papir eller litt fondant under “tunga” for å
vippe den opp. Tørk!

Trykk ut den lille halvmånen.Plasser den på tuppen av skoen.

Trykk ut sidene på skoen. Trykk godt slik at mønsteret kommer tydelig frem.

Trykk så ut hullene der skolissen skal gjennom. jeg brukte en tupp til sprøyteposen og
den var ypperlig til å lage hull med.

Ta litt vann eller spiselig lim nede langs kanten og sett den rundt sålen slik at endene på
kanten stopper der den sorte halvmånen begynner.

Jeg rullet ut en lang tynn fondant remse til lisser. Dette var ikke spesielt enkelt.
Fondanten må være veldig tynn for kunne tres greit igjennom hullene på skoen.

Så gjorde jeg noe som jeg selv fant på i farta. Jeg tok en liten bit sort og la i kanten av halvmånen.

Trykk til slutt ut kanten til bunnen av skoen og hel kanten.

Sett sammen hele skoen.Tørk i kjøleskapet.

Dette er mitt første forsøk med Jem cutters. Jeg er tålig fornøyd. Men satser på at de blir litt finere og at det går litt enklere neste gang 🙂

Det finnes også fine instruksjons videoer på youtube. De bruker ikke jem cutters. Men har kutta ut former fra papir.

Her er en mal:

Og en fin instruksjonsvideo:

2 kommentarer
    1. Woah! I’m really digging the template/theme of this
      site. It’s simple, yet effective. A lot of times it’s difficult to get that
      “perfect balance” between usability and visual appearance.
      I must say you have done a great job with this.
      Additionally, the blog loads extremely quick for me on Safari.
      Superb Blog!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg