Kake til julefeiringen

Allerede i september fikk jeg bestilling fra en kollega. Ho ville ha ei sjokoladekake til jul som skulle være skikkelig julete 🙂
Jeg har brukt de siste ukene til å forberede meg og laget nisse, slede og reinsdyr. Å i kveld kunne jeg endelig få satt alt sammen til ei kake jeg håper blir populær hos min kollega 🙂

Det er ei Toves sjokoladekake fylt med sjokolademousse med sjokoladebiter i. Frosta med kaffeglasur som jeg brukte 70% kokesjokolade i (den ble himmelsk god! Og Hurra! Jeg hadde Tine Smør i kjøleskapet ;)) . Den er trekt og pynta i marsipan og figurene er laget i fondant. Har malt litt med hvit spiselig farge og dryssa over spiselig perleglitter 🙂

 

God jul alle sammen 🙂 Kos dere! Nyt tida!

2 kommentarer
    1. Og vi er de heldige som fikk årets Julekake levert 23/12. Fantasisk flott kake. Fikk oss nesten ikke til å begynne å spise den. Den var et kunstverk!!! Fantastiske detaljer både oppå og rundt kaka. Og så smakte den så hinsides godt i tillegg. Den blir faktisk bedre og bedre for hver dag, og holder form og farge selv om den pakkes ned og settes i kjelleren etter hver runde på spisebordet. Blåfargen på masipanen gjorde jo også sitt til at alle hadde blå tunger. Elleve personer har spist av den i tre døgn, så den varer lenge. Rudolf er nå pakket pent ned i eske og sendt med fly sammen med en 4-åring til København. Nissen er lagt i frysen på Hamresanden, og skal hentes opp neste Jul. Sleden og pakkene skal vi vurdere om vi har hjerte til å spise før nyttår. Godt Nytt År!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg