Nakkekoteletter med ovnsbakte grønnsaker,båtpoteter og soppstuing

Kutt opp grønnsaker du er glad i 🙂 Jeg pleier å bruke brokkoli,Paprika,rødløk og cherrytomater. Jeg liker også å bruke stammen på brokkolien. Bare kutt av det ytterste skallet på stammen og kutt i passelige biter.
Jeg kutter opp poteter i båter og legger grønnsakene,båtpotetene, olje, salt og pepper i ei langpanne som er dekket med aleminiumsfolie. Sett det inn i ovnen på 200 grader . Ta ut langpanna etter 20 minutter og vend på grønnsakene og potetene. Legg så opp i nakkekoteletter som er stekt raskt i ei panne for å få en fin stekeskorpe og sett det hele inn i ovnen igjen i 20 minutter.

Til soppstuingen bruker jeg fløte. Kok opp ønsket mengde fløte og la den koke godt en stund så den reduseres og tykner. Her er det lurt å holde seg ved grytene da fløten koker fort over.
Smak til med soyasaus og pepper. Jeg bruker litt salt , men soyasausen er veldig salt i seg selv så pass på 😀 Ha opp i ønsket sopp som er surret i olje i en stekepanne.

Kjempegodt og en enkel og god middag 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg