Dåpskake til gutt

Dette er en dåpskake som er inspirert av (eller kanskje mer min “kopi” av) ei kake jeg så på tonerosedesign. Hun er enormt dyktig. Personlig synes jeg hun er den beste på kaker 😀 Og en kjempefin blogg har hun som er verdt mange besøk!

Den nedeste kaka er sukkerbrød fylt med hjemmelaget vaniljekrem og bringebærsyltetøy. Øveste kaka er Toves sjokoladekake fylt med philadelphia krem og daim sjokolademousse. Den er frosta med sjokolade krem. Begge er trekt og pynta med marsipan.

Jeg har sittet hver kveld hele uka og kost med med å lage marsipan blomster. Noen er trykt ut med former og noen er laget på frihånd.

Klossene og bamsene har jeg laget på frihånd. Jeg har bestilt former. Men de rakk selvfølgelig ikke å komme. Men jeg ble fornøyd med resultatet.

Den søte, sovende babyen har jeg laget med en first impression form. Jeg farga marsipanen med litt wilton Ivory farge. Håret malte jeg med litt brun blandet med litt sitron essens.

Fargen på blomstene er Delphium blue fra wilton. De lysere blomstene har jeg tilsatt litt hvit farge.
Har laget diamant mønster og pynta med sølvkuler.

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg