Putekake til dåp

Fikk bestilling på en putekake til dåp. Jeg har aldri lagd putekake før, men har lenge hatt lyst til å prøve. Jeg var veldig fornøyd med resultatet og det virket som om de som skulle ha den også var fornøyd. Så da er jo alt vel 🙂

Jeg har brukt Annas favoritt sjokoladekake denne gangen. Den er veldig god til kaker som skal skjæres en del i. Fordi den er veldig fast og ikke smuldrer så mye. Oppskriften finner du på kakefesten.com. Jeg har fylt kaken med sjokoladekrem og Philadelphia glasur. Den er trekt og pynta med marsipan.

Jeg har brukt farger fra wilton. Selve kaka er trekt med marsipan som er farget med Delphium blue og blanda med litt hvitt.

Jeg lagde 2 langpanner med sjokoladekake. Jeg kutta ut en firkant på størrelse med kake brettet som jeg skulle bruke.
Jeg kutta den ene kake i to slik at jeg kunne fylle med 2 fyll. Jeg fylte kaken før jeg begynte å skjære den til.

jeg på glasuren og lot kaken få stå litt i kjøleskapet.

Etter en stund i kjøleskapet trakk jeg kaken med marsipan og begynte å pynte. Å det er jo den delen jeg liker best :)¨
Jeg dusta alt med Pearl Dust. Synes det gir en fin finish 🙂 Lagde rutemønster og la på hvite sukkeperler i kryssene.

Babyen har jeg laget i en first impression form. Jeg har brukt marsipan farget med litt Ivory. Håret har jeg malt med litt brunt blandet med sitron essens.

Blomstene er laget av marsipan der jeg har brukt white white icing color. De mørkeblå er delphium blue. Og de lyseblå er delphium blue blandet med litt hvitt.
Jeg har dusta de med litt pearl dust. Elsker den skinnende effekten det gir.

Bokstavene har jeg lagd i en silicone form jeg kjøpte på ebay i fra kina for 30 kroner. Mange fine ting å finne på ebay til en billig penge 😉

Gyngehesten og sommerfuglene er også former kjøpt på ebay. Jada, jeg liker ebay 😀

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg