Hjemmelaget hamburger med båtpoteter

En hjemmelaget burger er snadder! Man kan putte i akkurat de smakene og krydderene man liker best.
Her er “min” burger 🙂

Synes det er godt med båtpoteter til og jeg starter med dem før jeg begynner på burgeren.

Du trenger:

Poteter ( 4 medium store poteter holder til meg, mannen og våre småspiste barn ;)
Olje
salt
pepper

Kutt potetene i båter. Legg dem i en ildfast form som har et lite lag
med olje. Dryss olje over båtene og ha på salt og pepper.

Inn i ovnen på 200 grader i 40 minutter.

Til hamurgeren trenger du:

600 gram karbonade deig
1 Rødløk
1 hvitløksfedd
Ost
en skvett melk
en klype Paprika krydder
en klype Koriander
en klype Cayenne pepper
salt og pepper

Skjær opp rødløk og hvitløk.
Ha karbonade deigen opp i en bolle sammen med løken og en
skvett melk. Ha opp i krydder.

 

Kna alt godt sammen.

Ta ca 200 gram av deigen og lag 2 flate, like store rundinger.
Ha på ost på den ene delen.

Legg rundingen uten ost opp på toppen av den andre og klem sammen
på siden slik at det blir en burger.

Stek burgerene på litt over middels tempratur. 5 minutter på hver side.
Ha de så i ovnen på 200 grader i 15-20 minutter.
( Er du like glad i ost som meg så ha litt ost på toppen av burgerene.

Litt salat til burgeren er godt 🙂

Helst skulle man jo nå hatt hjemmelaget hamburgerbrød også, men til
en middag midt i uka kjører jeg ferdig kjøpte brød da tidsklemme
regjerer.

Nam nam… Smakelig måltid 😉

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg