Hjemmelaget Mango Sorbet

Til en enkel og god dessert eller til en kosekveld foran tven 🙂
Med min absolutte favoritt frukt 🙂

Mango

Du trenger :

3 Mangoer
Saften av 1 sitron
1,5 dl sukker
4 ss vann

Ta skallet av mangoene og del i biter.

Ha mangoen i en blender sammen med saften av en sitron.

Ha opp i sukkeret. Og kjør det hele til en fin puré.
Avkjøl i kjøleskap før du har det i en bolle og setter den
noen timer i frysen.

Ta sorbeten ut av frysen. La den stå på benken en stund
før du bruker en stavmikser og kjører den til iskrystallene er borte.
Sett den i frysen  igjen og gjennta prosessen med stavmikser et par
ganger til.

Ta sorbeten ut 15-30 minutter før du serverer den.

Så er det bare å nyte den deilige mango sorbeten.


5 kommentarer
    1. Nam nam! Ser nydelig ut. Bor for tiden i sør-amerika, og her har de verdens beste mango. Skal se at jeg får tatt utnytte av den 😉

    2. Beklager seint svar. Det er lenge siden jeg har laget mango Sorbet. Så jeg husker ikke helt hvor mye det ble, men at det ble en ca 8-10 porsjoner ala det de du ser i innlegget det er jeg ganske sikker på.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg