Hjemmelaget vanilje is (Parfait)

Hjemmelaget is er fantastisk godt og enkelt å lage.

Du trenger :

100 gram sukker
4 eggeplommer
4 dl kremfløte
2 vaniljestenger ( vil du har mildere vaniljesmak kan du bruke bare 1 stang)

Pisk sukker og eggeplommer til en tykk eggedosis.

Del vaniljestengene på langs og skrap ut frøene.

Ha de opp i kremfløten som du har helt i en kjøkkenmaskinbolle.

Pisk til en tykk krem.

Hell opp i eggedosisen.

Rør godt sammen.

Ha blandingen opp i passelige former.
Sett i frysen. Isen er klar etter ca 5 timer.

Man kan selvfølgelig sløyfe vaniljestengene å ha opp i det man liker best.
Hva med nonstopis,bringebæris eller oreois ?

Da er det bare å kose seg med deilig, hjemmelaget is =)

 

10 kommentarer
    1. Dette er ikke is, parfait. Skal du lage is må du koke opp fløten og røre mens den fryses 😉

    2. Heisan!!!!! Har du det bra? Først av alt at dene siden er den fineste blogggen på hela blogg, helt ærlig! Jeg må beklage så mye at jeg ikke har skrevet kommentar tidligere men nokken ganger så er man berre littegrann lat så ender man opp med å glemme det. Etter min mening er det nemlig ekstremt manga frekke som skriver komenterer. Jeg har flere ganger nemlig selv uhøflige kommenterer før når jeg hadde nettside. Det var kjempe opprørende. Jeg håpper veldig at du ikke får noen slemme kommentarer og at du får en million ganger flere kjekke kommenterer. Fordi jeg ikke lenger har bloggg tenkte jeg at jeg skulle dele en lenkje til ein konkurranse som jeg nettopp har meldt meg påsignert opp påblitt med pådeltatt på. Premien er et gavekort. Jeg håper utrolig sterkt at jeg vinner, men lykke så håper jeg at du skal! Det hadde vært veldig gøy om du meldte deg på!

    3. Hei 🙂
      Tusen takk for så koselige ord 🙂
      Jeg lagde jo denne bloggen litt for min egen del og litt fordi det er jo litt moro å dele det man liker aller best å gjøre som for min del jo er baking 🙂
      Så da er det ekstra gøy å få så posetive tilbakemeldinger. Det er nesten bare hyggelige kommentarer 🙂 Gøy hvis noen kan bli inspirert. Jeg lar meg jo inspirere av andres blogger 🙂

      Du må ha en strålende helg <3

    4. Takk 🙂 Kjempegøy hvis noen kan finne litt inspirasjon her 🙂 Ikke blitt mye blogging i det siste pga reising. Men kommer snart sterkt tilbake 🙂

    5. Jeg baker så ofte jeg har tid og mulighet 🙂
      Ikke alltid like ofte som jeg har lyst 😉
      Gøye ting du hadde kjøpt deg. Håper du koste deg med baking av Cupcakes og kake 😀 God Påske 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg