Russedessert

Denne desserten lagde mamma mye når jeg var liten.
Jeg tryglet og ba stadig vekk om å få russedessert. Det var noe av det beste jeg visste.
Jeg kan nok ikke lenger kalle det min favoritt dessert, men godt er det med hjemmelaget vaniljesaus.
Og det bringer fram mange gode minner 🙂

 

Du trenger:

4 dl Solbærsaft
2 dl Vann
1 dl Semulegryn

Bland saft og vann.

Kok opp saften.

Ha opp i semulegryn og rør godt.
La det koke på svak varme i 15 minutter. Rør jevnlig mens det koker.

Hell grøten over i en kjøkkenmaskinbolle og visp lenge.

Desserten skal være kald og luftig.

Når jeg var liten hadde jeg alltid melk på.
Nå er det hjemmelaget vaniljesaus som gjelder 🙂


0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg