Kakemenn

Da lokalavisa var på besøk lagde jeg kakemenn med ungene.
Vi må alltid bake kakemenn til jul 🙂 Godt smaker de og gøy er det med mel overalt 😉

Jeg har en oppskrift på kakemenn som alltid har blitt vellykket.
De blir myke og gode. Å er enkelt å lage sammen med ungene.

Du trenger :

2 kopper sukker
1 kopp kremfløte
5 ts hornsalt
ca. 1 kg mel

– Her blandes alt sammen i en kjøkkenmaskin.
  Begynn med halvdelen av melet og prøv deg fram til du får en fin deig.
– La deigen stå kaldt en times tid.

– Kjevle ut deigen på en melete overflate og trykk ut fine figurer 🙂 

– Stekes på 180 grader i 10 til 12 minutter

God søndag 🙂

1 kommentar
    1. Nå har jeg gransket Google for myke kakemenn oppskrifter, men så kom jeg jo på DEG! Og da var valget enkelt 😉
      Tester denne jeg 😃👍
      God jul!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg