Snickerdoodle

En deilig seig cookie. Perfekt til jul 🙂

Du trenger:

230 gram mykt smør
330 gram sukker
390 gram hvetemel
2 egg
3 ts bakepulver
1/4 ts salt
1 ts vanilje essens

3ss sukker
3ss kanel

– Smør, 330 gram sukker, egg og vanilje essens røres godt sammen i en kjøkkenmaskin.
– Bland sammen hvetemel, salt og bakepulver. 
– Ha det tørre opp i smørblandingen og rør godt sammen i kjøkkenmaskinen.
– Sett deigen i kjøleskapet i 10 minutter.
– Sett ovnen på 180 grader
– Bland sammen 3 ss sukker og 3 ss kanel i en skål.


– Bruk en isskje til å lage en liten kule med deig.


– Ha deigkulen opp i kanel og sukker blandingen. Rull den rundt i den
slik at den blir dekket med kanel og sukker på alle sider.


– Legg kulen på en kald bakepapirkledd stekeplate.
Trykk litt ned på toppen. Stekes i ovnen i 13 minutter.


– Med en gang snickerdoodlene kommer ut av ovnen legg de over på 
en rist med en stekespade. Avkjøl.

Nyt!!! 🙂

Ønsker dere alle en riktig god helg 🙂

5 kommentarer
    1. Hei, Jeg husker ikke helt hvor mange jeg får ut av en deig. Men det sviver for meg at det er rundt en 30-40. Litt avhengig av størrelsen du lager på dem. Jeg skal snart lage en ny runde snickerdoodle og da skal jeg prøve å huske å telle dem så skal jeg få skrevet her hvor mange det ble 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg