Sort fondant og marsipan!!

Endelig!!!

Å få farga fondant og marsipan sort har vært vanskelig å få til. Og når jeg har kikka på nett har det kun stått at det greieste er å kjøpe ferdig farga fondant da det er så vanskelig å få til sort fondant hjemme. Som regel når jeg har prøvd meg har det blitt en slags militærgrønn farge som er langt fra sort. Men endelig! Så fant jeg på youtube (å jeg elsker youtube!!) en snutt om hvordan det er fullt mulig å få til en mørk og flott farge på fondanten/marsipan osv.Å den må jeg jo bare dele videre i tilfelle det er andre amatør kakebakere som meg som sliter med det samme 😉 Jeg prøvde dette på marsipan og det ble en helt sort og fin farge på marsipanen!!! 😀

 

6 kommentarer
    1. Jeg brukte bakekakaoen til rema 1000. Tror du fint kan bruke hvilken som helst kakao for å få samme resultat 🙂

    2. Ja, du må har brun og sort farge. Her i videoen er det brukt wilton icing color. Den bruker alltid jeg også. Kan blant annet kjøpes på Jernia.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg