Hvordan lage en enkel Minecraft Kake

Har du noen som er glad i minecraft ? Hva med en minecraft kake ?

Lag en sjokoladekake i langpanne. Velg din favoritt 🙂
Når den er avkjølt skjærer du ut firkanter og plasserer på et fat.

Du kan bruke min kake som mal eller plasser dem slik som
du ønsker. Lag forskjellige høyder.

Jeg har valgt å ha fyll i min kake. Det kan selvsagt sløyfes.
Jeg brukte Karamell smørkrem som fyll. Oppskrift her.

Når du har plassert kaka slik du ønsker, farger du smørkrem grønn.
Jeg brukte karamellsmørkremen.

Smør den ut på toppen av kaken.

Kutt ut en firkant med utkjevlet hvit marsipan. Dette skal bli vann.
Plasser den et sted på fatet. Mal den blå med litt wilton blåfarge
blandet med sitronessens. Jeg har også hatt litt hvit farge i.
La det tørke en stund i kjøleskap.

Fargen tar lang tid for å tørke. Men når den har stått en stund ta ut kaken
og mal en minecraft blekksprut med mørk blå farge + sitronessens.
Mal hvite øyer om du vil. Jeg sløyfet dette, men fikk refs fra min sønn 😉

Ta grønn smørkrem og fordel på en passelig plass på fatet der du
vil ha gress.

På forhånd må du lage Rice Krispies treats evt kan du bruke en
annen kjeks som strand.
Oppskrift på Rice Krispie Treats er her.
Del opp Treatsen til firkanter og lag en strand rundt vannet.

Kutt opp en passelig firkant (ca 2×3) av Rice Krispie treats
og en litt mindre. Mal de med grønn wilton farge.

Ta en kvitt lunsj rad og sett en tannpirker i hver ende av den.
 

Sett firkantene på toppen av den ene tannpirkeren.
Først den store og så den mindre.
(Må kanskje kutt av litt av tannpirkeren).
Den andre enden setter du en plass på kaka og vips så har du et
minecraft tre 🙂

Jeg fant masse maler til papir minecraft figurer på nett.
Det er bare å google  minecraft papercraft så dukker det opp 🙂
Så er det å printe, brette og lime 🙂
Plasser de figurene du ønsker på kaka og så har du en enkel, men
veldig stilig minecraft kake 🙂

15 kommentarer
    1. Wow. Den var fin. Den hadde absolutt slått an her i huset. Det er morsomt med tema kaker 🙂 Jeg har laget Minecraft figuren i kake til min sønns bursdag. Til helgen skal jeg lage Hello Kitty sjokoladekake. Gleder meg. Ha en fin dag 🙂

    2. Denne skal jeg prøve meg på på lørdag! tusen takk for god inspirasjon! håper jeg får den like fin som din

    3. Så gøy Katrine 🙂 Den er ikke vanskelig. Kommer til å bli supert 🙂 jeg blir så glad for å høre at noe av det jeg legger ut kan være til inspirasjon 🙂 Takk <3

    4. Så super kake! Den skal jeg i hvert fall lage til sønnens bursdag! Informativ beskrivelse av steg-for-steg. Tusen takk!

    5. Tusen Takk 🙂 Figurene er av papir. Hvis du googler minecraft papercraft så dukker det opp linker til maler. Så er det bare å printe, brette og lime 🙂

    6. har lyst på den til bursdagen min skal prøve å få mamma med på det hun lagde skjøver kake til lillebroren min så, og det går vel å ha blå gele til havet. smart det med trærne.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg