Jakt kake til konfirmasjon

Før helgen fikk jeg lage en kake til konfirmasjon der tema på kaken skulle være jakt.

Jeg ville at hovedfargen på kaken skulle minne om en soloppgang.
Jeg kom frem til at det å male marsipanen i stedet for å blande fargen inn i marsipanen ville gi en finere effekt.


Jeg blandet wilton gele farge i litt vodka. Man kan bruke f.eks. sitron essens,
men det vil sette en veldig smak på kaken som jeg ikke ønsket.
Vodkaen gir ingen smak og alkoholen fordunster.


Jeg begynte med en gul farge og malte rundt.


En ferdig malt kake 🙂

Her er en youtube video hvordan man enkelt maler en kake.

 

Selve kaken er Toves sjokoladekake. Jeg har fylt den med
hjemmelaget sjokolademousse og hjemmelaget vaniljekrem.
Den er frostet med sjokoladekrem og trukket med marsipan.
Jeg har skjært ut silhuetter i stort marsipan. Dette gjorde jeg for flere uker siden.
Så har de fått tid til å tørke og blir da enklere å pynte med.
 
Det var utrolig moro å male på kaken. Kommer til å gjøre det igjen 🙂

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg