Tilslørte bondepiker med havreflarn

Etter at jeg og sønnen min bakte doble sjokoladeflarn satt jeg igjen med en del
rester av havreflarn. De er selvfølgelig gode å snaske på som de er, men siden vi skulle
ha middagsbesøk lagde jeg en enkel dessert med noen av restene.
Tilslørte bondepiker. Her er oppskriften 🙂

Du trenger:

Eplemos

– Lag en posjon eplemos. Oppskriften finner du her.

Havreflarn

200 gram havreflarn ( Oppskrift finner du her.)
1,5 ts kanel

– Knus havreflarn og bland inn kanelen.

Krem

3 dl kremfløte
1 ts vaniljesukker

– Pisk kremen sammen med vaniljesukker

Sett sammen

Jeg har spart på små glass som det har vært tomatpuré i.
Disse er ypperlige til dessertglass. Jeg fikk 9 desserter ut av denne oppskriften
når jeg brukte disse glassene.

– Legg først et lite lag eplemos, så et lite lag krem og så et lite lag knust havreflarn.
  Gjenta enda en gang med eplemos, krem og knust havreflarn.

Og der har du en enkel, deilig og ikke for mektig dessert. Perfekt etter en god middag 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg