Snickers Cake Pops

Oppskriften på Snickers kake finner du her 🙂

Kaka

Kjør peanøttene i en hurtigmikser.

Gjør det samme med Ritz kjeksen.

Bland de kunste peanøttene og Ritz kjesen i en bolle og ha opp i
Vaniljesukker og bakepulver.

 

Skill så hviten og eggeplommene.

Ha hviten opp i en kjøkkenmaskin.

Tilsett sukkeret.

Kjør hviten og sukkeret i kjøkkenmaskinen til det er stivpisket.

Jeg pleier å la den kjøre i 6-7 minutter. Til det blir en tykk og
god marengs.

Hell peanøtt/kjeksblandingen opp i marengsen.

Bland godt.

Hell kakedeigen opp i en bakepapir kledd langpanneform (35-45cm).

Stek den på 180 grader i 20 minutter.

 

Glasur

I cake popsene trenger man ikke like mye glasur som oppskriften til kaken sier.

Smelt 50 gram margarin.

Ha så opp i 1 kokesjokolade.

Ta kjelen av varmen og rør til de blir en fin sjokoladeblanding.

Ha 50 gram melis i en bolle.

Ha opp i sjokoladeblandingen og 6 eggeplommer i melisen.
Bland godt.

 

CAKE POPSEN

Smuldre opp kaken i en bolle.

Hell opp i glasuren.

Bland godt sammen med en sleiv.
(Ja! Det er noe kliss ;))

Rull kuler i passelig størrelse og legg på en tallerken.
Sett de til avkjøling i kjøleskapet.

Når kulene har fått stått i kjøleskapet noen timer er det tid for å sette i
pinner. Jeg bruker grillpinner som jeg kutter i passe lengde. Men det
finnes jo flotte cake pops pinner som er flottere, men dyrere!

 

Smelt litt kokesjokolade i et eggeglass. Her bruker jeg microen til å smelte.
Dypp en pinne i sjokoladen.

Dytt pinnene ned i kulene og sett de så i kjøleskapet en times tid.

 

Smelt sjokolade over vannbad. Jeg koker opp vann i vannkokeren å har
i en gryte som jeg setter en glassbolle over. Jeg lar ikke bollen være i
kontakt med vannet. Til denne oppskriften trengs det ca 4,5 kokesjokolade.

Rør til sjokoladen er flytene.

Jeg setter så gryta over på en sausvarmer. Den har et telys under og gjør
at sjokoladen holder seg flytene mens jeg jobber.

Dypp cake popsen i den flytene sjokoladen og la den renne av seg.

Knus peanøtter i en hurtigmisker. Ta en skje og hell knust peanøtt
over cake popsen.

Sett cake popsen i et cake pops brett.

Har man ikke dette kan man bruke f.eks en tom eggekartong.

Sett cake popsen i kjøleskapet og la sjokoladen stivne.
Om ønskelig kan man pynte med sløyfer,skilt osv…

Disse cake popsene er til kafeen vi har etter søndagsmøte på bedehuset
der vi går. Så jeg har printet ut bibelvers som jeg har festet rundt cake pops
pinnene.

De er ikke så enkle å forme som f.eks cake pops av sjokoladekake
og hvit kake. Så de blir ikke fullt så elegante. Men oi så godt de
smaker 😉


0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg