Vanilla cakepops med sjokolade og kokos

Tenkte det var koselig å ta med litt fredagskos på arbeid. Så i dag har jeg laget cakepops.

Jeg tok utgangspunkt i en White cake. Oppskriften finner du her . Jeg lot den blir kald.

Så knakk jeg den opp i en bolle ..

..og smuldret den til smuler.

Jeg lagde vanilla buttercrem. Brukte halv mengde av oppskriften som du finner her
Og hadde den opp i kakesmulene.

Så rørte jeg godt rundt til jeg fikk en deig.

Jeg rullet så ut kuler av deigen i passelig størrelse. Og så satt jeg dem i kjøleskapet over natta.

Jeg smelta 2 biter sjokolade i et eggeglass og fant fram pinner til cake popsene.
Jeg bruker grillpinner i tre (100 for 10,- på Rema 1000) og så klipper jeg de i 3 pinner.
Jeg dypper pinnene i den smelta sjokoladen og stikker de i kulene. Jeg setter de så i kjøleskapet igjen.
En stund før jeg skal dyppe de i sjokolade setter jeg de i frysen. 15 – 20 minutter.

Så smelter jeg sjokolade. Jeg smelter i micro, men da må man være veldig påpasselig.
Sjokoladen kan fort bli kornete så bare ha sjokoladen i microen sekunder av gangen og
så sjekk den. Jeg hadde litt ekspresso pulver i sjokoladen for å få litt god kaffesmak.
Dypp cakepopsene i sjokoladen. Dekk dem godt å la dem renne av.

Så dyppet jeg dem i kokos. Har du litt isopor kan du la de stå oppe i den å tørke.
Jeg hadde ikke det så jeg lot de stå med pinnen i været 🙂

Så setter jeg dem i kjøleskapet fram til de skal spises 🙂 Håper de på jobb blir fornøyde !
















.



 



 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg