Kylling med stekt ris

En enkel og kjempegod middag! Den minner meg om de måndene jeg hadde praksis i Japan. Da lagde vi ofte en eller annen form for dette 🙂

Til 3-4 porsjoner trenger du :

– 2 Kyllingfileter ( ca 500 gram )
– 1 Rødløk
– 3 vårløk
– 1 pakke med råkost
(eller skjær opp 1 gulrot og et halvt kål selv)
1 Tomat
– 1 Hvitløk
– 2 egg
– 4 dl ris
( jeg brukte 2 pakker boil in bag)

Sukker
Soyasaus
– Salt og pepper

Kok ris.
– Skjær opp løk, råkost og tomaten i småbiter.

– Skjær opp kyllingfiletene i strimler og stek dem. Ta av pannen når det er ferdig stekt.
v

– Ha 2 egg i en varm panne med litt olje og rør rundt. Tilsett så grønnsakene og kyllingen. La det frese litt i pannen.
– Ha til slutt i risen og stek en liten stund til før det smakes til med sukker, soyasaus, salt og pepper.

Litt rista peanøtter på toppen gjør susen. Så er det bare å nyte 🙂

2 kommentarer
    1. oi dette så utrolig godt ut! må jeg prøve! 🙂 takk for godt tips og fine bilder! med så god hjelp blir jeg nok god husmorskokk med en gang jeg flytter inn med kjæresten for første gang! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg