Tørka epler

Vi har fått en stor kasse med epler.
Nå har jeg fylt frysen med eple og kanel muffins
så jeg måtte finne på noe mer å bruke eplene på 🙂

Tørka epler! En kjempegod og sunn snack.
Å begynner jeg først å spise på dem er det ikke lett å slutte 🙂

Skrell eplene og ta ut kjernen.
Jeg har en supergrei epleskreller som gjør hele jobben for meg.
Kan anbefales 🙂

Del eplene i passelige skiver. Ikke for tykke.

Fordel de ut på en stekeplate.
Jeg har strødd sukker og kanel over, men det kan fint sløyfes hvis man
ønsker en sunnere snack.

La de stå å tørke i ovnen på 65 grader opp mot 10 timer.
Fuktigheten skal trekke ut. Snu de noen ganger underveis slik at
de tørker fint på begge sider.

Tørka epler er topp å oppbevare i tette ziplock poser eller tette bokser.
Oppbevares mørkt og kjølig.

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg